Midsommar och Mys, Mys med Elle <33


Fredag
Idag så vaknade jag i Claras mysiga säng, det var mysigt.
Hilda och Mamma var borta och jag vågade inte gå upp. Hehe :$
Så jag la mej i sängen och läste Harry Potter 7, så JÄVLA spännande!!
Sen så kom mamma och jag gick upp med henne och åt lite.
När jag skulle äta macka så fick jag reda på att det inte fanns någon brödrost.
Och ni som känner mej, vet att jag inte kan leva utan en brödrost :S
Så det slutade med att jag fick äta en OROSTAD MACKA :'( Det var inte lika gott som en rostad.
Och plötsligt var det skynda på för vi skulle til Vejbystrand och dansa runt stången.
När vi väll kommit dit så var det så tråkigt så att jag höll på att somna.
Jag var sugen på en glass så jag tänkte köpa det, när jag väll hade hittat stället, tog jag en glass.
Sen när jag skulle hitta kön, så hittade jag den inte, så et slutade med att jag inte betalade för den.
Förlåt :/ men så var det. 
Sen då efter så skulle vi bada, men det var så blåsiga och kalt att jag inte ville.
Så det blav bara mamma och en annan gubbe.
Sen så fick vi skynda iväg till förslöv för att mamma skulle lämna mej på busen till båstad.
Jag satt där i typ tjugo min.
Jag gick av och väntade på min andra buss, som skulle komma 17:07.
När klockan var det så var den ännu inte där.
Det satt en full gubbe i buss båset, så jag kunnde inte gå och kolla.
Men när gibben gick så gick jag dit.
Mamma och jag hade tittat på lördag, för vi trådde att det var en helgdag.
Men bussen kom ju inte så jag titade på fredag i stället och då skulle den komma 17:23.
Så jag satt och väntade på att bussen skulle komma.
Men när inte heller den bussen hade kommit, så blev jag lite orolig.
Jag tittade närmare och såg att det ståd ett T och ett h berdvid tiden.
T betyde att bussen bara gick måndag-torsdag, och idag var det fredag.
h betyde att den bara gick på vardagar.
Sen såg jag högst upp på tidtabellen att det ståd att man tog midsommar, jul och påsk som lördagar.
Så jag tyckte det var konstiga att bussen inte hade kommit, då tittade jag närmare på lördsagen och såg att det var en telefonlur bredvid tiden. 
Det stod på den att man måste beställa mins två timmar innan för att det var taxi.
Då ringde jag Elle och hennes mamma kom och hemtade mej.
Efetr det vard et super mysigt! 
Vi satt ute och lyssnade på en kille som spelade gittar (´han var trubardur)
Det var jätte mysigt! 
Sen när kl. var typ 01:30 och vi gick och gjorde oss iording, sen låg vi och paratade i typ en och en halv timme.


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0