Var är Hilda?

image7
Lördag, en konstig dag!
Idag e det då lördag. Elle, Ami och Lisa kom igår.
Idag kommer Adina. Idag åker också Ami och Adina hem.
Ja, i alla fall. Vi typ vaknade 09:30, vi skulle hämta Adina.
Jag var faktisk ganska pigg, för att vara Emilia då.
När vi hade hämtat Adina åkte vi hem och lämnade hennes saker.
Vi lurade henne två gånger. Vi gick liksom till ett hus och sa att jag både där.
Sen skrattade vi och sa: nää, jag skoja jag bor inte där.
Haha, det kanske inte låter så roligt men det var det :D
När vi hade komit till rätt hus, och lämmnat grejor.
Så åkte vi till Trianglen. Alla hade med sig 1000 kr, förutom jag då.
Vi gick från affär till affär, fram och tillbaka.
Vi var säkert i H&M tre gånger.

Och när vi gick där helt omedvetna, kom Tess och Malin.
Malin skulle köpa tre trosor, det blev typ ett par svarta ett par något och ett par något.
Sen gick vi till Ecspreso House, Malin var hungrig.
Hon tog en F kaffe-någonting, men det var jag som drack mest.
Malin och Elle gick tillbaka, Malin skulle köpa tre tosor TILL.
Sen var det hem till mig igen. Byta till mörka kläder. Hemta Hilda.

Och åka Jätte fel till Laserdom.

Det första felet: Vi tog 5:an istället för 1:an

Det andra felet: Vi glömmde hoppa av vid Gustav.

Det tredje felet: Vi hoppade av vi Trianglen, jag hade glömmt vilken buss och var vi skulle gå av, jag ringde Tessa.
Hon sa att vi skulle ta 3:an men den gick inte där. Så vi tog 7:an.
7:an åkte förbi Gustav, så vi hade tagit en jätte om väg.
Tillslut var vi framme. Malin och Tessa hade väntat länge.
Sen började vi spela. Det var assa roligt! Hilda ägde fett!
Vi spelade 3 gånger. Det laget som jag var med i vann aldrig.
Adina och Ami fick sluta tidigare för att inte missa tåget, så det blev ett snaddt hej då.
Och spela igen. Sen tog vi 3:an, som också var ett miss tag, för den stanade inte vid Gustav.
Alla bara skrattade åt mig.
Sen gick vi av vid någon konstig hållplats, vi skulle gå hem.
När vi hade gått halva vägen, tittade jag mig omkring.
Var är HILDA?? hon var inte där, jag började gråta "jätte lite"( asså inte jätte lite)
Tessa stannade och sa att jag skulle ring mamma, Elle Lisa och Malin sprang iväg.
Vi trodde att hon inte hade hoppat av bussen.
Tessa pratade med mamma. Samtidigt skrek Elle att dom hade hittat henne.
Jag sprang som superkvinnan själv.
Sen gick vi hem och jag höll hårt i Hilda.
Vi gick hem till Malin och spelade Guitar Hero.
Elle sög, men jag älskar henne ändå!!!
Tessa stack och vi skulle gå ut med Tasion(stavning?)
När vi var där ute kom några killar.
Dom var på andra sidan buskarna. Dom bara
- tjena brudar.
Malin: hejhej, hon tittade inte på dom.
Vi snackade lite medans vi väntade på hunden. Killarna kom tillbaka.
- hej, är det fest här på gatan eller? får i vara med. Sa en av killarna.
Vi struntade i dom.
- Har ni någon gång knullat i en Taxi, sa han.
Vi började bli rädda.
Malin ropade på hunden. Vi typ sprang till dörren
- Stäng dörren Elle, typ slrek Lisa
En kille fick tag i dörren innan den stängdes och vi sprang till hissen.
Lisa stängde dörren, vi kom på att inte hunden var där, Malin öppnade och ropade på Taison (stavning?)
När vi var uppe sprang vi in till Malin och stängde snabbt dörren.
Vi var assa rädda.
Vi ringde mamma, hon kom och vi gick hem.
Vi ville såva hos Malin, men Lisa ville inte. Så vi gick hem och sov.
Det känndes bra. 

Puss puss, ni kan vissa medlidande på Måndag ;)


 


Kommentarer
Postat av: Elsa

fett läskigt att dom följde efter er , elle berätta d för mig i skolaan

2008-05-19 @ 21:26:16
Postat av: Anonym

usch usch, jag var sjukt rädd..

tack emilia för allt, det var skit kul att komma till dej, saknar mkt... pusspuss

2008-05-26 @ 22:10:33
Postat av: Anonym

usch usch, jag var sjukt rädd..

tack emilia för allt, det var skit kul att komma till dej, saknar mkt... pusspuss

2008-05-26 @ 22:16:06
Postat av: Anonym

usch usch, jag var sjukt rädd..

tack emilia för allt, det var skit kul att komma till dej, saknar mkt... pusspuss

2008-05-26 @ 22:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0